ניהול מבנים אצל גורם חיצוני

במבנים שבהם משתמשים כמה אנשים, כמו בניין מגורים או בניין משרדים, לא תמיד צריך אחד מהם להתנדב לתפקיד ניהול ועד בית ולדאוג לדברים כמו אחזקת המבנה. במקום, אפשר להיעזר בשירותי חברה לניהול מסוג זה.

ניהול ועד בית ואחזקה של מבנים הוא משהו שמוכר לכל מי שנמצא ושייך למבנה שיש לו כמה דיירים ומשתמשים, אם זה בניין מגורים ואם זה בניין משרדים. כל אחד כבר מכיר את הנוהל של תשלום חודשי לוועד הבית ותשלום מיוחד לביצוע עבודות תחזוקה מיוחדות. כמו כן, כולם מכירים את הסיטואציה שבה איש מהדיירים במבנה לא ממש להוט להיות ראש ועד הבית ולנהל הכל. במקרה כזה, אפשר למצוא חברת ניהול ואחזקת מבנים שדואגת לכל מה שצריך.

למעשה, חברת ניהול שכזו מתפקדת בתור ועד הבית של המבנה, וכבעלת תפקיד זה, היא מטפלת בכל הדברים שצריכים להיעשות במבנה, כולל ניקיון, תיקון תקלות, ביצוע שיפוצים וכדומה.

איך מתבצע תכנון וניהול מבנה ?

אם מדובר בחברה מקצועית ומנוסה, היא תדע לעשות את כל מה שכרוך בתפקיד שלה בצורה הטובה ביותר ועם האמצעים הטובים ביותר. בין היתר, סביר להניח שהיא תשתמש בתוכנה מיוחדת של ניהול ועד בית שאיתה אפשר לבצע פעולות שונות ומעקב אחר ההוצאות וההכנסות.

בעזרת תוכנת ניהול ועד בית יכולה חברת האחזקה לבצע את הפעולות הבאות: מעקב גבייה, הוצאות ובנק, הפקה של קבלות ממוחשבות, גבייה של דמי ועד בעזרת כרטיס אשראי ואפילו משלוח הודעות שונות לכל דיירי המבנה דרך SMS או דואר אלקטרוני. במידה ומדובר בתוכנה ידידותית למשתמש ופשוטה, הניהול יכול להיעשות בצורה פשוטה גם כן, והכי חשוב, במהירות. יתרון גדול של תוכנות מסוג זה הוא החיסכון במשאב אנושי הנדרש לניהול ועד הבית.

כולכם בוודאי כבר יודעים שגביית תשלום מכל דיירי המבנה או יצירת קשר עימם למסירת הודעות היא אולי הדבר הכי פשוט בכל הסיפור (להוציא מקרים של סירוב מצד אחד הדיירים לשלם בעת הצורך). מבחן האמת בא לידי ביטוי בכל מה שקשור לאחזקה של המבנים.

מה היתרונות בניהול ואחזקת מבנים ?

ובכן, ניהול ואחזקת מבנים בידי חברה מקצועית יחסוך לכם הרבה כאבי ראש ועוגמת נפש. נתחיל מכך שהחברה תדאג לטפל בכל הדברים הפשוטים יותר, כמו ניקיון ותיקון תקלות קטנות כגון מנורה שצריך להחליף במסדרון. בנוסף, היא תהיה אחראית על עבודות תיקונים מורכבות יותר וגם על עבודות שיפוצים, אם למשל צריך לאטום את גג המבנה או אם רוצים לעשות למבנה שיפוצים אסתטיים כאלה ואחרים. החברה לניהול המבנה שלכם תדאג ליצור קשר עם בעלי המקצוע הנדרשים לביצוע כל העבודות, היא תנהל מולם משא ומתן לגבי מחירים ואופן התשלום, אופי וקצב העבודה וכו’. למעשה, היא תתווך ביניכם לבין בעלי המקצוע.

אחזקת מבנים

בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בביקוש לשירותי אחזקה למבנים. יותר ויותר בנייני מגורים, חברות, ארגונים ובתי עסק נעזרים בשירותיה של חברת אחזקה כדי לבצע את עבודות האחזקה השוטפות והתקופתיות. לכאורה, הבחירה בחברת אחזקה כזו או אחרת צריכה להיות קלה ופשוטה. אך למעשה, כדי להבטיח שירותי אחזקה יעילים, יש לקחת בחשבון פרמטר חשוב בבחירתכם בחברת האחזקה :

טיפים לאחזקת מבנים מפי טכנאי

לאילו שירותים אתם זקוקים בניהול הנכס ?

לכל מבנה, משרד או עסק ישנם צרכים ייחודיים הנובעים מאופי הפעילות בו. לכן, טרם בחירתכם בחברת אחזקה, ערכו רשימה של כל שירותי הניקיון השוטפים להם אתם זקוקים כגון: שיפוצים במבנה , בדיקת תקינות המבנה, ניקיון מכונות עבודה וכדומה. כדאי גם לחשוב על שירותי ניקיון תקופתיים להם אתם עשויים להזדקק, כמו למשל: ניקיון יסודי של המקרר והמטבחון אחת לחודש, ביצוע פוליש בלובי ובמסדרונות החברה אחת לשנה-שנתיים וכדומה .
כאשר יש בידיכם רשימה מסודרת של כל השירותים להם אתם זקוקים, תוכלו לבצע בחירה מושכלת של חברת אחזקה. תוכלו להציג בפני כל חברת אחזקה אופציונאלית את הצרכים שלכם, והיא תוכל לומר לכם מיד האם יש ביכולתה לספק את כל השירותים הללו, האם יש לה כוח אדם, ציוד וכלי עבודה מתאימים וכדומה.